Back
توافقنامه صدور مجوز

توافقنامه اعطای امتیاز (بازبینی شده در 27/05/1399)

۱- کلیات

۱-۱-توافقنامه اعطای مجوز و متمم های آن (که از این پس توافقنامه نامیده می‌شود) هر شخص حقیقی بالای 18 سال (که از این پس متصدی حمل و نقل نامیده می‌شود) که در سامانه ماکسیم (که از این پس ماکسیم نامیده می‌شود) ثبت ‌نام شده است را مخاطب قرار می دهد، سند حاضر شرایط اعطای حق استفاده از پایگاه داده را که حاوی اطلاعات مهم جاری پیرامون جا به جایی مسافرین و بار توسط وسایل نقلیه سبک، جا به جایی  (تحویل کالا) و امور بارگیری و تخلیه بار از طریق سامانه ماکسیم را تعیین می‌نماید.

۲-۱- متصدی حمل و نقل با ثبت نام در نرم افزار TAXSEE DRIVER اعلام می نماید که دستورالعمل حفظ حریم خصوصی برای استفاده از نرم افزار تاکسی درایور و همین توافقنامه پیش رو که در وب سایت https://taximaxim.ir درج شده است را مطالعه کرده، کاملا متوجه شده، به مفاد آن رضایت داشته و با آن موافق است. چنانچه با هر یک از شرایط این توافقنامه مخالف باشید احتراما توصیه می‌گردد که از استفاده از سامانه ماکسیم خودداری فرمایید. گذراندن روند ثبت‌نام شرح داده شده در این توافقنامه از سوی شخص ، به منزله پذیرش شرایط این توافقنامه از سوی او است  و این امر به عنوان عقد قرارداد مدنی تحت مراتب و شرایط مشروح در سند حاضر در نظر گرفته می‌شود.

۳-۱- خواهشمند است پیش از ثبت‌نام، متن توافقنامه حاضر و متمم های آن را مطالعه فرمایید. چنانچه با هر یک از شرایط سند حاضر و یا متمم های آن موافق نیستید، باید از استفاده از پایگاه داده صرف نظر نمایید.

۴-۱- سامانه ماکسیم حق استفاده محدود و غیر انحصاری از پایگاه داده را به متصدی حمل و نقل اعطا میکند. این اعطای حق قابل رجوع است.

۵-۱- اصول استفاده از پایگاه داده سامانه‌ی ماکسیم به صورت الکترونیک، بر روی سایت سامانه‌ی ماکسیم قرار گرفته اند و جزء لاینفک سند حاضر محسوب می گردد.

۲- موضوع توافقنامه

۱-۲- مطابق با مفاد توافقنامه حاضر، سامانه‌ی ماکسیم به نمایندگی شرکت با مسئولیت محدود راشا پارس رایان، حق استفاده از پایگاه داده را که حاوی اطلاعات مهم جاری پیرامون نیاز موجود به جا به جایی  مسافرین و بار به وسیله وسایل نقلیه سبک، جا به جایی  (تحویل کالا) و امور بارگیری و تخلیه بار است، تحت مجوزی ساده (غیرانحصاری) و همچنین شرایط تعیین شده توسط این توافقنامه، به دارنده مجوز (امتیاز) فرعی اعطا می‌نماید. متصدی حمل و نقل نیز موظف است هزینه حق امتیاز را تحت مراتب و به میزان  تعیین گردیده توسط توافقنامه حاضر و/یا متمم (متمم‌های) آن، به سامانه‌ی ماکسیم پرداخت نماید.

۲-۲- در چهارچوب این توافقنامه، منظور از پایگاه داده، ساختاری سازمان یافته است که از مجموعه ای از مطالب، ابزارهای فنی، سخت افزاری و نرم افزاری، و همچنین روش‌ها و الگوریتم‌های (کد برنامه) تامین کننده تعامل عناصر پایگاه داده و مختص ساخت سامانه، نگهداری، پردازش و تغییر شکل مطالب مطابق با الگوریتمهای پایگاه داده تشکیل شده است. دسترسی به مطالب پایگاه داده از طریق اپلیکیشن تلفن همراه "TAXSEE Driver" امکان پذیر است.

۳-۲- ضوابط جمع آوری، نگهداری، نظام مند ساختن اطلاعات، تشکیل پایگاه داده، و همچنین روابط حقوقی میان متصدی حمل و نقل و سامانه‌ی ماکسیم در خصوص ارائه دسترسی به پایگاه داده، توسط مفاد قانون تجارت الکترونیک، قانون جرائم رایانه ای و دیگر قوانین و مقررات الزام آور ایران تنظیم می‌گردند.

۴-۲- اطلاعات قرارگرفته در پایگاه داده در دسترس عموم قرار دارند و آزادانه قابل انتشار می‌باشند. طبق قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات مذکور در زمره اطلاعاتی که ممنوع یا غیر قابل انتشار هستند، به شمار نمی آیند.

۵-۲- متصدی حمل و نقل در استفاده از اطلاعاتی که به آنها دسترسی دارد از آزادی عمل و اختیار برخوردار است. 

۶-۲- پایگاه داده شامل مطالب ذیل است:

۱-۶-۲- اطلاعات مهم جاری پیرامون نیاز موجود به جابه جایی مسافرین و بار با استفاده از وسیله نقلیه سبک 

۲-۶-۲- اطلاعات مهم جاری پیرامون نیاز موجود به جابه جایی (تحویل) کالا و/یا محموله؛

۳-۶-۲- اطلاعات مهم جاری پیرامون نیاز موجود به انجام امور بارگیری و تخلیه بار.

۷-۲- مطالب تشکیل دهنده پایگاه داده، دارای مشخصات ذیل می‌باشند:

۱-۷-۲- اطلاعات مفصل پیرامون نیاز موجود به جا به جایی مسافرین و بار با استفاده از وسیله نقلیه سبک

- آدرس محل ارسال وسیله نقلیه سبک

-زمان رسیدن وسیله نقلیه

- نوع وسیله نقلیه

- آدرس محل اتمام سفر یا مسافت سفر

- تعرفه اعمالی

- هزینه تخمینی سفر

- اطلاعات تماس مشتری

۲-۷-۲- اطلاعات مفصل پیرامون نیاز موجود به جابه جایی (تحویل)کالا:

- آدرس محل ارسال وسیله نقلیه

-زمان رسیدن وسیله نقلیه

- نوع کالا

- ارزش تقریبی کالاها

آدرس مقصد نهایی سفر یا مسافت تحویل

- تعرفه اعمالی

- هزینه تخمینی 

- اطلاعات تماس مشتری

- نام و اطلاعات تماس تحویل گیرنده کالا – در صورتی که مشتری و تحویل گیرنده اشخاص متفاوتی باشند.

۳-۷-۲- اطلاعات مفصل پیرامون نیاز موجود به امور بارگیری و تخلیه بار:

- آدرس محل انجام امور بارگیری و تخلیه بار

- نوع محموله

- اطلاعات تماس مشتری

۸-۲- اعطای حق استفاده از پایگاه داده، صرفا در خاک جمهوری اسلامی ایران معتبر است.

۹-۲- دسترسی به پایگاه داده از طریق نرم افزار TAXSEE Driver که توسط سامانه‌ی ماکسیم ارائه می‌شود، انجام می‌پذیرد.

۳- شرایط ثبت‌نام در سایت سامانه‌ی ماکسیم

۱-۳-متصدی حمل و نقل اجازه دسترسی به پایگاه داده را با تکمیل فرم ثبت‌نام (که از این پس ثبت‌نام نامیده می‌شود) که باید در سایت سامانه‌ی ماکسیم به صورت مستقل و با استفاده از اینترنت یا در محل دفتر سامانه‌ی ماکسیم ، انجام دهد، دریافت می کند. دستور العمل ثبت‌نام موفقیت آمیز در سایت سامانه ماکسیم قرار داده شده است.

۲-۳- ثبت‌نام در سایت سامانه‌ی ماکسیم ، به منزله پذیرش کامل و بی قید و شرط شرایط این قرارداد است.

۳-۳- ثبت‌نام از طریق تکمیل فرمی مخصوص در سایت سامانه‌ی ماکسیم انجام می‌گیرد. سامانه‌ی ماکسیم حق مطالبه مدارکی که صحت اطلاعات مندرج در زمان ثبت‌نام را تایید کنند را برای خود محفوظ می دارد.

۴-۳-ثبت‌نام طبق صلاحدید سامانه‌ی ماکسیم انجام می‌گیرد. ارائه مدارک و اسناد لازم برای ثبت‌نام، برای سامانه‌ی ماکسیم هیچ الزامی جهت انجام روند ثبت‌نام به وجود نمی آورد.

۵-۳- شماره شناسایی کاربر (لاگین) و رمز عبور که جهت دسترسی تایید شده به پایگاه داده الزامی می‌باشند، پس از ثبت‌نام قابل دریافت است. شماره شناسایی کاربر (لاگین) و رمز عبور توسط سامانه‌ی ماکسیم به شماره تلفن مندرج در زمان ثبت‌نام ارسال می گردد.

۶-۳- سامانه‌ی ماکسیم ممکن است هر چند وقت یکبار اطلاعات شخصی و مدارکی را صرفا برای بررسی صحت اطلاعات ارائه شده مطالبه کند. این اطلاعات پس از اتمام ثبت‌نام، توسط سامانه‌ی ماکسیم ذخیره نخواهند شد.

۷-۳- سامانه‌ی ماکسیم آن دسته از اطلاعات اشخاص ثبت‌نام کننده در سایت سامانه‌ی ماکسیم را که در ذیل آمده است، ذخیره و استفاده می‌نماید:

۱-۷-۳- نام مستعار کاربر (یوزر)، هر نوع ترکیب حروفی است که در زمان ثبت‌نام ذکر گردیده است. نام مستعار توسط شخص متصدی حمل و نقل و به دلخواه وی تعیین می‌گردد و توسط سامانه‌ی ماکسیم تغییر داده نمی‌شود؛

۲-۷-۳- شماره شناسایی کاربر (لاگین)؛

۳-۷-۳- نام و نام خانوادگی متصدی حمل و نقل

۴-۷-۳- شماره ملی متصدی حمل و نقل

۵-۷-۳- نشانی متصدی حمل و نقل

۶-۷-۳- شماره تلفن همراه متصدی حمل و نقل

۷-۷-۳- نوع،برند، رنگ و مدل خودرو

۸-۷-۳- ؛ شماره پلاک خودرو

۹-۷-۳-VIN خودرو

۸-۳- صحت اطلاعات فوق و هر اطلاعات دیگری از قبیل مشخصات صاحب خودرو، مشخصات بانکی اعلامی (شماره شبا، حساب، کارت) و غیره که متصدی حمل و نقل آن را در اختیار سامانه ماکسیم قرار می دهد، به عهده خود متصدی حمل و نقل است و او مسئول هر ادعایی است که در رابطه با این اطلاعات از سوی اشخاص ثالث علیه سامانه ماکسیم طرح می­گردد.

۹-۳- متصدی حمل و نقل، ضمن ثبت‌نام در سایت سامانه‌ی ماکسیم، رضایت خود را نسبت به دریافت پیام های تبلیغاتی ماکسیم از طرق مختلف همچون کانال های ارتباط تلفنی و همچنین پیامرسان های اینترنتی مجاز داخلی اعلام میدارد. بدیهی است در صورت عدم تمایل به دریافت تبلیغات مذکور نامبرده می تواند انصراف خود را به طور مکتوب اعلام نماید. 

۴- حق امتیاز سامانه‌ی ماکسیم

۱-۴- متصدی حمل و نقل بدین وسیله موظف است هزینه حق امتیاز را در ازای دریافت حق استفاده از پایگاه داده، به مقدار و تحت شرایط مشروح در اصول استفاده از پایگاه داده سامانه‌ی ماکسیم ، به سامانه‌ی ماکسیم پرداخت نماید.

۵- ضمانت‌های سامانه‌ی ماکسیم

۱-۵- بدین وسیله سامانه‌ی ماکسیم تضمین می‌نماید که:

۱-۱-۵- از اختیارات کافی برای اجرای وظایف خود طبق این توافقنامه برخوردار است؛

۲-۱-۵- اجرای این توافقنامه، نقض هیچگونه حقوق معنوی اشخاص ثالث را در پی ندارد؛

۳-۱-۵- سامانه ماکسیم به هیچ قراردادی که بتواند برای متصدی حمل و نقل جهت استفاده از پایگاه داده تحت شرایط مشروح در این سند مانعی ایجاد نماید، ملزم و پایبند نمی باشد.

۴-۱-۵- سامانه‌ی ماکسیم هیچگونه عملی را که منجر به عدم امکان استفاده متصدی حمل و نقل از پایگاه داده تحت شرایط تعیین شده در این توافقنامه بشود، انجام نداده و نخواهد داد.

۶- روش‌ها و شرایط استفاده از پایگاه داده

۱-۶- متصدی حمل و نقل می‌تواند به صورت ذیل از پایگاه داده استفاده نماید:

۱-۱-۶- اطلاعات را از پایگاه داده دریافت نماید و این اطلاعات را در حرفه خود استفاده کند، علی الخصوص، چنین اطلاعاتی را در دسترس اشخاص ثالث (پیمانکاران، همکاران خود و غیره) قرار دهد؛

۲-۱-۶- اطلاعات را به صورت کلی یا جزئی، به هر شکل دلخواه تکثیر کند؛

۳-۱-۶- آنها را تغییر دهد، خصوصا پایگاه داده را از یک زبان به زبانی دیگر ترجمه نماید.

۷- حقوق و تعهدات طرفین

۱-۷- سامانه‌ی ماکسیم حق دارد:

۱-۱-۷- از متصدی حمل و نقل بخواهد تا وی به شیوه و روش‌های پیش‌بینی شده در توافقنامه حاضر از پایگاه داده استفاده نماید؛

۲-۱-۷- قراردادهایی همانند این توافقنامه در مورد انتقال حق استفاده از پایگاه داده، مثلا در همان کشوری که در آن حق استفاده از پایگاه داده به متصدی حمل و نقل اعطا شده است، با اشخاص ثالث منعقد نماید؛

۳-۱-۷. در صورت نقض شرایط و مدت‌های زمانی پرداخت حق امتیاز سامانه‌ی ماکسیم توسط متصدی حمل و نقل، دسترسی متصدی حمل و نقل به پایگاه داده را تا زمان واریز هزینه توسط او متوقف نماید.

۴-۱-۷- در صورت دریافت مدارکی به سامانه‌ی ماکسیم مبنی بر استفاده خلاف قانون از اطلاعات موجود در پایگاه داده، دسترسی متصدی حمل و نقل به پایگاه داده را متوقف نماید. قطع دسترسی متصدی حمل و نقل به پایگاه داده توسط سامانه‌ی ماکسیم بر مبنای آرا و احکام قضایی رسمیت یافته ای انجام می‌پذیرد که به وسیله آنها قطعیت تخلف صورت گرفته توسط متصدی حمل و نقل تایید شده باشد. اصل یا کپی مدارک مذکور که به تایید دادگاه مربوطه رسیده باشند، باید ارائه گردد. قطع دسترسی متصدی حمل و نقل به پایگاه داده تا زمان رفع تخلفات احرازی توسط وی ادامه می‌یابد.

۲-۷- سامانه‌ی ماکسیم موظف است:

۱-۲-۷- عملکرد دائم و مستمر پایگاه داده را در تمام مدت اعتبار این توافقنامه برقرار سازد؛

۲-۲-۷- خدمات پشتیبانی فنی و هوشمند مربوط به انتقال وجه از طریق اینترنت و سایر طرق پرداخت غیرنقدی فی مابین متصدی حمل و نقل و شرکا یا پیمانکاران وی را به او ارائه کند. ارائه این خدمات توسط سامانه ماکسیم به صورت رایگان خواهد بود. با این حال، سامانه ماکسیم میتواند با تغییر این توافقنامه برای ارائه این خدمات، وجه دریافت کرده یا هر نوع تغییری در این بند ایجاد کند.

۳-۷- متصدی حمل و نقل حق دارد:

۱-۳-۷- از پایگاه داده به شیوه و روش‌های پیش‌بینی شده توسط توافقنامه حاضر استفاده نماید؛

۲-۳-۷- از سامانه‌ی ماکسیم رفع فوری هر گونه شرایطی که مانع استفاده از پایگاه داده می‌شوند را مطالبه کند.

۴-۷- متصدی حمل و نقل موظف است:

۱-۴-۷- هزینه حق امتیاز سامانه‌ی ماکسیم را طی مراتب و در مدت تعیین شده در اصول استفاده از پایگاه داده سامانه‌ی ماکسیم ، به آن پرداخت نماید.

۵-۷- متصدی حمل و نقل ملزم به ارائه هیچ گزارشی در خصوص استفاده از پایگاه داده به سامانه‌ی ماکسیم نیست.

۶-۷- متصدی حمل و نقل شخصاً مسئولیت رعایت کلیه مقررات راهنمایی و رانندگی، از جمله داشتن گواهینامه معتبر رانندگی و تمدید به‌موقع آن را بر عهده دارد.

۸- شرایط و مقررات ناظر بر حمل و نقل بار، مرسوله و مسافر به وسیله موتورسیکلت، خودرو، خودروهای باری و کارگر 

۸-۱- مرسولۀ کاربر سفارش دهنده باید متناسب با جعبۀ نصب شده بر روی موتورسیکلت یا خودرو و خودروی باری بوده به نحوی که متعارف محسوب شده و از نظر ابعاد، حجم، وزن، جنس و نوع متناسب با شرایطی باشد که از طرف کارخانۀ سازندۀ موتور سیکلت یا خودروی باربری تعیین شده است و حمل بار بدون توجه به ظرفیت وسیله نقلیه تخلف محسوب ‌می‌شود.

۲-۸- راننده موتورسیکلت متعهد می‌گردد مرسوله متقاضی را داخل باکس‌های(جعبه‌های) مخصوص شرکت قرار داده و ضمن رعایت قوانین و نکات ایمنی مرسوله را به مقصد برساند. طرفین نمی‌توانند برای حمل مرسوله‌هایی که متناسب با وسیله نقلیه یا باکس تعبیه شده در آن نیست توافق کنند.

۳-۸- وزن تقریبی مجاز برای بار و مرسوله ارسالی توسط موتور سیکلت حداکثر 25 کیلوگرم و ابعاد 45 در 45 در 45 سانتیمتر است.

۴-۸- حمل بار با وزن تقریبی 400 تا حداکثر 600 کیلوگرم برای وانت بارهای کوچک (پیکان وانت، پراید وانت و غیره)، مورد قبول است.

۵-۸- وزن تقریبی مجاز بار ارسالی توسط وانت بارهای بزرگ (مزدا و نیسان و غیره) 1 تا حداکثر 2 تن است.

۶-۸- سقف مجاز ارتفاع بار حمل شده تا 1 متر بالاتر از کابین وانت بار است. سقف مجاز طول و عرض بار صرفا به میزان اتاقک حمل بار است.

۷-۸- بار و مرسوله با وزن تقریبی تا 100 کیلو گرم توسط خودروی سواری حمل می‌گردد.

۸-۸- رعایت مقررات این ماده الزامی است و در صورت نقض آن، مسئولیت هر گونه عواقب ناشی از این نقض تنها برعهده فرد ناقض قوانین مندرج در این مقررات است، در این موارد، هیچ مسئولیتی متوجه ماکسیم نخواهد بود.

8-9- حمل و نقل، خرید و یا جابجایی اقلام زیر در هر صورت ممنوع است:

الف- هر نوع ماده غیرمجاز نظیر مشروبات الکلی، مواد مخدر، مواد روانگردان، انواع سلاح اعم از سرد و گرم، مواد اشتعال زا، محترقه، منفجره و سمی، آلات ارتکاب جرم و لوازم غیر مجاز مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران.

ب. اسناد و اشیاء بهادار مانند طلا و جواهر، اقلام عتیقه، نفیس، اسناد و مدارک تعهد‌آور بانکی مانند چک، برات، سفته، اسکناس و غیره، پول نقد، سکه‌های مشترک بانک مرکزی و سکه‌های خارجی؛

پ. هرگونه سند رسمی و یا غیر رسمی صادر شده از ارگانهای دولتی و یا خصوصی نظیر شناسنامه، کارت ملی، بیمه نامه، سند مالکیت و هر نوع اسناد و مدارك داراي جنبه مكاتباتي حاليه و شخصي.

ت. مواد فاسد و ضایع شدنی.

ث. هرگونه حیوان زنده اعم از اهلی و وحشی.

ج. مرسولات با ارزش بیش از 50.000.000 ریال که معادل پنج میلیون تومان است.

چ. کالاهای حساس مانند مجسمه و تابلوی نقاشی؛

ح. اقلام با جنس شیشه و آینه بدون محافظ و قاب؛

خ. تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی بدون کارتن و ضربه­گیر اورجینال؛

د. اجناس و اشیا ممنوعه طبق ضوابط کشور

تبصره یک-در صورتی که متصدی به عنوان مامور خرید محصولات مصرفی درخواست کننده عمل کند، خرید و فروش اقلام منحصر به محصولات مجاز از توزیع کنندگان مجاز بوده و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد.

تبصره دو-محصولات مصرفی یا محصولات پر مصرف به کالاهایی گفته می‌شود که برای مصرف شخصی خانوار خریداری شده، با مصرف مستهلک می‌شوند و به طور مستمر و به دفعات در سبد خرید ماهانه خانوار قرار دارند، مانند نان، محصولات آرایشی، بهداشتی و خوراکی. این محصولات مشمول بند «و» ماده یک آيين نامه اجرايی چگونگی صدور و تمديد پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی (موضوع تبصره ماده (87) قانون نظام صنفی) در خصوص محصولات پر مصرف است که مقر می‌دارد: «محصولات پرمصرف کالا و خدماتی است که در سبد مصرف قشر وسيعی از جامعه قرار داشته يا حداقل چهار بار در سال توسط مصرف کنندگان تجديد خريد می‌شود».

8-10-  از زمان در اختیار گرفتن بار توسط متصدی حمل و نقل یا کارگر تا تحویل آن به شخص یا در محلی که از سوی مشتری به عنوان تحویل گیرنده یا مقصد مشخص شده است؛ متصدی و کارگر به عنوان امین مشتری مسئول حمل و نقل آن در همان وضعیت، با همان مقدار، کیفیت و حفط بسته‌بندی مرسوله است. مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی بار بر عهده متصدی حمل و نقل و کارگر است. متصدی حمل و نقل و کارگر همچنین مسئول هرگونه جبران خسارت ناشی از قصور یا تقصیر خود است. در صورت اثبات وجود شرایط فورس ماژور متصدی و کارگر مسئولیتی نخواهند داشت.

۱۱-۸- در صورت پیدا نشدن نشانی، دریافت نکردن مرسوله توسط گیرنده ثبت شده در سفارش یا غیبت وی در نشانی ذکر شده و ناممکن بودن ایجاد ارتباط با کاربر فرستنده و هماهنگی جهت تسلیم مرسوله به او، کاربر ضمن اطلاع به شرکت و با رعایت شرایط قانونی مرسوله را به مراجع قانونی تسلیم می‌نماید.

۱۲-۸- وظیفه متصدی حمل و نقل در رابطه با جابجایی مرسولات به معنای تحویل مرسولات در آدرس مشخص‌شده است. بنابراین او مسئولیتی جهت شناسایی خارج از عرف تحویل‌گیرنده ندارد.

۱۳-۸- مسئولیت بارگیری و تخلیه بار بر عهده مشتری است و راننده صرفا مسئولیت جابجایی بار و اطمینان از بارگیری صحیح را بر عهده دارد.

۱۴-۸- راننده موظف است مرسوله را بدون تاخیر نامعقول و در اسرع وقت به شخص گیرنده مذکور در اپلیکیشن تحویل دهد.

۱۵-۸- متصدی حمل و نقل با پذیرش این شیوه‌نامه، وسیله نقلیه خود را به عنوان وثیقه ارائه می‌کند و بر این اساس در صورت هرگونه خیانت در امانت، سرقت محموله یا وارد کردن هرگونه خسارت از سوی متصدی حمل و نقل، به ماکسیم یا مشتریان، شرکت مختار است از تمامی ابزارهای قانونی جهت جبران خسارت وارده و وصول خسارات ناشی از قصور یا تقصیر متصدی حمل و نقل بهره برداری نماید. اقدامات شرکت محدود به مورد وثیقه نخواهد بود.

۱۶-۸- مشتری باید در وارد کردن آدرس کامل تحویل‌گیرنده، مشخصات دریافت کننده اعم از نام و مشخصات تماس را خود ثبت نماید و همچنین حضور گیرنده در محل مذکور مطمئن شود. مسئولیت ناشی از درج ناقص یا اشتباه آدرس یا شماره تلفن بر عهده کاربر سفارش دهنده است. وظیفه راننده صرفا تحویل مرسوله در محل تعیین شده است، لذا فراتر از احراز هویت در حدود عرفی مسئولیتی بر عهده راننده وجود ندارد. در صورت ناقص بودن اطلاعات تحویل گیرنده، مسئولیتی جهت احراز هویت (در حدود عرفی) بر عهده کاربر راننده نخواهد بود.

۱۷-۸- اگر به دلایل حوادث غیر مترقبه و بدون قصور متصدی مانند تصادف با وسیله نقلیه‌ی دیگر یا توقیف توسط مقامات صلاحیت دار، متصدی امکان تحویل مرسوله در زمان معقول را نداشته باشد، مکلف است مراتب را به مشتری اعلام نماید. حمل و نقل بعدی مرسوله تابع مذاکره و توافق فی مابین مشتری و متصدی است.

۱۸-۸- مشتری متعهد می‌شود، در تمام مواردی که حمل محموله به وسیله خودرو انجام می‌شود از مبدا تا مقصد کالاهای شخصی خود را همراهی نماید. مسئولیت هرگونه قصور در این زمینه بر عهده شخص مشتری و متصدی خواهد بود.

تبصره-در صورتی که سفارش خرید و حمل مرسوله مشمول تبصره دوم ماده ۸.۹ این دستورالعمل باشد، از حکم مندرج در این ماده مستثنی است.

8-19-  سامانه‌ی «ماکسیم» فقط مسئول ارائه‌ی اطلاعات درخصوص نیاز فعلی به حمل‌ونقل مسافر و بار با موتورسیکلت و خودروی باری و همچنین حمل بار توسط کارگر است. ماکسیم هیچگونه تعهد مالی یا مسئولیت حقوقی و کیفری و غیره در قبال خسارت مربوط به محموله، آسیب و خرابی جزئی یا کامل آن بصورت عمدی یا اتفاقی، سرقت، مفقود شدن، از بین رفتن کارایی و رخ دادن اتفاق غیر مترقبه، تأخیر یا عدم دریافت محموله، بروز مشکل یا اتفاق مربوط به کیفیت کار، بار (عمدی یا به دلیل بی احتیاطی) که مقصر آن متصدی حمل و نقل، کارگر یا هر شخص دیگری بوده و یا ناشی از اتفاق غیرعمدی و تصادفی باشد، نخواهد داشت. اگر این شرایط ناشی از قصور یا غفلت متصدی حمل و نقل یا کارگر باشد، او مسئولیت کامل آن را بر عهده خواهد داشت و ملزم به جبران خسارت وارد شده به مشتری است و ماکسیم میتواند حق دسترسی متصدی حمل و نقل و یا کارگر به پایگاه داده را لغو ‌کند. 

تبصره یک-ماکسیم هیچ مسئولیتی در مورد انجام ندادن عملیات خرید یا انجام دادن آن به صورت ناقص یا اشتباه در مواردی از قبیل قیمت غیر استاندارد محصولات، تاریخ تولید یا مصرف، کمیت و کیفیت آنها یا موارد مشابه نداشته و صرفاً واسطه ارائه میان متقاضی و متصدی است.

تبصره دو-در مواردی که سفارش انجام عملیات خرید ثبت شود، میزان مبلغ سفارش‌ها و نحوه پرداخت آن میان متقاضی و متصدی حمل معین خواهد شد و ماکسیم در این خصوص هیچ مسئولیتی ندارد.

8-20- ماکسیم مسئولیتی در قبال عدم تحویل کلی یا جزئی مرسولات، عدم دریافت، آسیب دیدگی مرسولات یا تحویل اشتباه به شخص دیگری را ندارد، زیرا سفارش‌ به صورت مستقل توسط متصدی حمل و نقل و یا کارگر اجرا می‌شود و وی شخصا مسئولیت آن را برعهده دارد. سامانه ماکسیم مسئولیتی در قبال نگهداری و ذخیره‌سازی مرسولات تحویل داده‌ نشده ندارد. همچنین سامانه ماکسیم هیچ مسئولیتی در قبال پرداخت خسارات ناشی از سفر یا غیر از آن را ندارد زیرا سامانه ماکسیم خدمات حمل و نقل ارائه نمی‌کند.

۲۱-۸- سامانه «ماکسیم» می‌تواند به صلاحدید خود در برخی از مواقع به کاربران در حل مشکلات و اختلافات، بحث‌ها و در گیری‌هایی که ناشی از شرایط توصیف شده در این شیوه‌نامه بروز می‌کنند، مساعدت و یاری کند.

۲۲-۸- پرداخت هرگونه خسارت ناشی از آسیب وارده به کالاها منوط به اعلام آنها در زمان تحویل کالا است و فرد ملزم به بازدید مرسوله در زمان تحویل گرفتن آن است. ظرف مدت 24 ساعت از زمان تحویل کالا شخص گیرنده میتواند ضمن تماس با ماکسیم نقص احتمالی غیرظاهر محموله را اعلام کند. پس از این بازه زمانی ماکسیم هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه پیگیری آسیب مرسوله نخواهد داشت. ماکسیم شخصا مسئولیت پیگیری جبران خسارت یا مذاکرات طرفین نیست. با این حال حداکثر توان خود را برای حل مشکلات این موضوع انجام می دهد.

۲۳-۸- چنانچه کاربر راننده جابجایی هر یک از مرسولات یا کالاهای ممنوعه را بر عهده بگیرد، شرکت ضمن ایجاد محدودیت در دسترسی وی به سامانه، حق پیگیری تخلف انجام شده و نتایج حاصل از آن را از طریق مراجع قضایی خواهد داشت.

8-24. در صورتی که متصدی حمل و نقل یا کارگر، بار یا مرسوله را از شخص ثالث که سفارش را در سامانه ماکسیم ثبت نکرده‌، دریافت کند، این خدمات تحت شمول سامانه ماکسیم محسوب نمی‌شود و مسئولیت اجرای آن برعهده‌ی متصدی حمل و نقل یا کارگر بوده و در این شرایط هیچ مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

۲۵-۸- کاربر راننده متعهد است مرسوله را صرفا به گیرنده ثبت شده در نرم افزار (اپلیکیشن) تحویل دهد. راننده شخصل مسئولیت تشخیص عرفی هویت دریافت کننده و تحویل مرسوله را بر عهده دارد و در صورت قصور یا تقصیر شخصا مسئول خواهد بود.

۲۶-۸- در صورت عدم رعایت هر کدام از ضوابط این مقررات کاربر راننده موظف است از تحویل مرسوله خودداری نماید.

8-27- مشتری باید همواره به هنگام ثبت درخواست جابجایی بار توسط کارگر، وجود وسایل بزرگ یا سنگین از قبیل پیانو، یخچال ساید بای ساید یا در ابعاد آن، بوفه یا کمد، کتابخانه، میز نهار خوری یا شیشه ای شش نفره به بالا، تردمیل و سایر وسایلی که بالای 18 فوت یا وزن بیش از 100 کیلوگرم و همچنین مجموع تعداد طبقاتی که بار باید در آنها جابجا شود را اعلام نماید. هزینه جابجایی بار توسط کارگر بر مبنای تعداد ساعات کارکرد و تعداد طبقات درخواستی محاسبه و اعمال خواهد شد.

۹- مسئولیت‌های طرفین

۱-۹- طرفین مطابق قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران در قبال نقض شرایط قرارداد حاضر، مسئول می‌باشند.

۲-۹- طرفین موظفند مفاد دستورالعمل "نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور" که مصوب وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت است را به طور کامل رعایت کنند.

۱۰- چگونگی حل و فصل اختلافات

۱-۱۰- طرفین موظفند جهت رفع مسالمت آمیز هرگونه مناقشات و اختلاف نظر که ممکن است در رابطه با توافقنامه به وجود آید، از طریق مذاکره تمامی اقدامات لازم را معمول دارند.

۲-۱۰- مدت پاسخگویی به شکایات و مدت ارائه مدارک ارسالی جهت رفع مسالمت آمیز مناقشات و اختلاف نظرات، از زمان دریافت این شکایات توسط یک طرف و/یا از زمان بوجود آمدن ضرورت ارائه مدارک مذکور، حداکثر هفت (7) روز کاری است.

۳-۱۰- در صورتی که رفع مناقشات و اختلاف نظرات از طریق مذاکرات امکان پذیر نباشد، مناقشات و اختلاف نظرات با حکم دادگاه محل مرکز اصلی سامانه‌ی ماکسیم قابل رفع خواهد بود.

۱۱- شرایط ویژه

۱-۱۱- توافقنامه حاضر، شامل تفویض حقوق انحصاری پایگاه داده به متصدی حمل و نقل نیست.

۲-۱۱- توافقنامه حاضر، قرارداد اشتراک است، و طرفین را به ارائه و/یا امضای سندهای دوجانبه پذیرش امور موظف نمی‌نماید.

۳-۱۱- اصول استفاده از پایگاه داده سامانه‌ی ماکسیم جزء لاینفک توافقنامه حاضر است.

۴-۱۱- شرایط توافقنامه حاضر به تمامی اشخاصی که در سایت سامانه‌ی ماکسیم ثبت‌نام کرده‌اند، تعمیم داده می‌شود، البته به جز مواردی که در این توافقنامه ذکر گردیده‌اند. در صورت انعقاد قرارداد جداگانه میان طرفین، شرایط آن قرارداد بر روابط حقوقی طرفین حاکم خواهد بود.

پیوست یک

مقررات استفاده از پایگاه داده سامانه‌ی ماکسیم

۱- اصطلاحات و تعاریف

۱-۱-"متصدی حمل و نقل/ کارگر": شخصی که امتیاز ماکسیم را خریداری کرده است و بر مبنای آن مجوز استفاده از پایگاه داده را به دست آورده است. مجوز دربردارنده اطلاعات و جزئیات مورد نیاز برای ارائه خدمات حمل و نقل مشتریان، چمدان و بار / یا حمل محموله و جابجایی وسایل توسط کارگر است. همچنین متصدی حمل و نقل به معنای فردی است که به ازای دریافت هزینه سفارش از جانب مشتری، با خودروی خود، خدمات حمل و نقل به اشخاص حقیقی ارائه می‌کند. کارگر نیز به معنای شخصی است که تحت نظارت مشتری و در محل مشخص شده توسط وی اقدام به ارائه خدمات جابجایی بار میکند. مفاد قواعد کاری حاضر در خصوص متصدیان حمل و نقل و همچنین کارگران اعمال میشود، مگر اینکه مقررات مربوطه با توجه به ماهیت آنها و قراین موجود صرفاً در ارتباط با متصدیان حمل و نقل باشد. 

۲-۱-"مشتری": شخصی حقیقی که از طریق سامانه‌ی ماکسیم اقدام به ثبت سفارش برای دریافت خدمات می‌کند.

۳-۱-"هزینه سفارش": مقدار وجوهی که توسط شخص مشتری به متصدی حمل و نقل پرداخت می‌شود.

۴-۱- "پایگاه داده": ساختاری سازمان یافته است که از مجموعه ای از مطالب، ابزارهای فنی، سخت افزاری و نرم افزاری، و همچنین روش‌ها و الگوریتم‌های (کد برنامه) تامین کننده تعامل عناصر پایگاه داده و مختص ساخت سامانه، نگهداری، پردازش و تغییر شکل مطالب مطابق با الگوریتم‌های پایگاه داده، تشکیل شده است. دسترسی به مطالب پایگاه داده از طریق اپلیکیشن تلفن همراه "TAXSEE Driver" امکان پذیر است.

۵-۱-"کالا": هر بسته ، بار ، جعبه ، یا موارد دیگر که توسط متصدی حمل و نقل حمل می‌شود.

۶-۱-"هزینه خدمات سامانه‌ی ماکسیم"به معنی هزینه پرداخت شده توسط متصدی حمل و نقل به سامانه‌ی ماکسیم به ازای دریافت حق دسترسی، استفاده و ایجاد تغییر در پایگاه داده است.

۷-۱- "سامانه‌ی ماکسیم ": شخصی حقوقی که بر اساس قرارداد اعطای امتیاز (تحت مجوز) حق استفاده از پایگاه داده را به متصدی حمل و نقل اعطا می‌نماید و همچنین حق استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه "TAXSEE Driver" را که برای دستیابی به پایگاه داده ضروری است، به متصدی حمل و نقل ارائه می‌دهد.

۸-۱-"سفارش": اطلاعات مربوط به نیاز به ارائه نوع مشخصی از خدمات، که بسته به نوع سفارش شاخصه های معینی دارد و این پارامترها در اصول کنونی ذکر شده‌اند.

۹-۱- "حساب کاربری": حسابی که پیش‌پرداخت‌های متصدی حمل و نقل در آن ذخیره می‌شوند و وجوه پرداختی در ازای ارائه دسترسی به پایگاه داده از آن کسر می‌گردند. حساب شخصی شماره ای انحصاری دارد و توسط سامانه‌ی ماکسیم تعیین می‌گردد.

۱۰-۱- تراز حساب کاربری: تفاوت میان مبالغ واریز شده و کسر شده از این حساب در یک نقطه مشخص از زمان است.

۱۱-۱-"خدمات": یعنی خدمات هوشمند مبتنی بر دریافت، پردازش و انتقال اطلاعات سفارش مشتری به متصدی حمل و نقل و اعلام وضعیت سفارش به مشتری بعد از انجام آن. ماکسیم به هیچ وجه ملزم به ارائه خدمات حمل و نقل و هر نوع خدمات حمل و نقلی به مشتری نیست. سامانه ماکسیم نماینده متصدی حمل و نقل در قبض ثمن از مشتری توسط اینترنت و دیگر شیوه های پرداخت الکترونیک است. مبلغی که از حساب کاربری مشتری کسر می‌شود به نیابت از متصدی حمل و نقل و در قبال خدماتی است که وی به مشتری ارائه می دهد.

۱۲-۱- اپلیکیشن تلفن همراه "TAXSEE Driver" (که از این پس اپلیکیشن تلفن همراه نامیده می‌شود): نرم افزاری است که توسط سامانه‌ی ماکسیم به متصدی حمل و نقل ارائه می‌گردد، و به امکان دسترسی از راه دور متصدی حمل و نقل به پایگاه داده اختصاص دارد. مراتب استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه به وسیله توافقنامه مجزای طرفین تنظیم می‌شود.

1-13- خدمات اضافی: کارگر حمل بار صرفاً خدمات جابجایی وسایل را ارائه میکند. در صورتی که مشتری خواستار ارائه خدمات اضافی به جز حمل بار از قبیل بسته بندی یا چیدمان وسایل میباشد باید به هنگام ثبت درخواست این موضوع را نیز با ذکر جزئیات قید نماید. مسئولیت ناشی از درج ناقص یا اشتباه اطلاعات بر عهده مشتری است. وظیفه کارگر صرفاً تحویل مرسوله در محل تعیین شده است، لذا فراتر از احراز هویت در حدود عرفی مسئولیتی بر عهده او وجود ندارد. در صورت ناقص بودن اطلاعات تحویل گیرنده، مسئولیتی جهت احراز هویت (در حدود عرفی) بر عهده کارگر نخواهد بود.   

۲- کلیات

۱-۲- سند حاضر شرایط و مراتب ارائه دسترسی به پایگاه داده برای متصدی حمل و نقل را تشریح می‌کند و جزء لاینفک قرارداد اعطای امتیاز که میان متصدی حمل و نقل و سامانه‌ی ماکسیم منعقد شده است، می‌باشد.

۲-۲- فعالیت سامانه‌ی ماکسیم در زمینه جمع آوری، نگهداری، سامانه سازی اطلاعات، تشکیل پایگاه داده و همچنین روابط حقوقی میان متصدی حمل و نقل و سامانه‌ی ماکسیم جهت ارائه دسترسی به پایگاه داده، از طریق مفاد قانون تجارت الکترونیک، قانون جرائم رایانه ای و دیگر قوانین و مقرراتی که مطابق با قوانین ایران الزامی می‌باشند، تنظیم می‌گردد.

۳-۲- اطلاعات قرارگرفته در پایگاه داده در دسترس عموم قرار دارند و آزادانه قابل انتشار می‌باشند. طبق قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات مذکور در زمره اطلاعاتی که ممنوع یا غیر قابل انتشار هستند، به شمار نمی آیند.

۴-۲- اطلاعاتی که متصدی حمل و نقل اجازه دسترسی به آنها را دریافت می‌کند، می‌توانند به منظور انجام امورمربوطه مورد استفاده قرار گیرند . 

۳- اعمال تغییر در مقررات

۱-۳- اعمال تغییرات در این مقررات، توسط سامانه‌ی ماکسیم به صورت یک طرفه و از طریق قراردادن تغییرات مربوطه بر روی سایت https://www.taximaxim.ir، انجام می‌گیرد. متصدی حمل و نقل موظف است هر دو روز یک بار از این سایت بازدید نماید. تغییرات مذکور پس از 7 روز تقویمی از تاریخ انتشار آنها بر روی سایت، رسمیت می‌یابند و پس از این مدت متصدی حمل و نقل آگاه از این تغییرات فرض می گردد. استفاده از پایگاه داده پس از رسمیت یافتن این اصلاحات، به منزله موافقت متصدی حمل و نقل با این اصلاحات و تغییرات خواهد بود.

۲-۳- هرگونه تغییرات در مقررات از لحظه رسمیت یافتن آنها به تمامی اشخاص استفاده کننده از پایگاه داده، از جمله اشخاصی که استفاده از پایگاه داده را پیش از تاریخ رسمیت یافتن این تغییرات آغاز نموده‌اند، تعمیم می یابد. در صورت عدم موافقت با تغییرات ایجاد شده، متصدی حمل و نقل می‌باید استفاده از پایگاه داده را متوقف کرده، در این خصوص  به سامانه‌ی ماکسیم اطلاع رسانی کند.

۴- حقوق و تعهدات طرفین

۱-۴- سامانه‌ی ماکسیم حق دارد:

۱-۱-۴- اجرای شرایط و مقررات حاضر را از متصدی حمل و نقل مطالبه نماید؛

۲-۱-۴- دسترسی متصدی حمل و نقل به پایگاه داده را تحت مراتب و شرایط تعیین شده در مقررات حاضر، متوقف یا ممنوع نماید؛

۳-۱-۴- تغییراتی را در مقررات حاضر اعمال نماید؛

۴-۱-۴- مذاکرات تلفنی با متصدی حمل و نقل را با هدف کنترل داخلی کیفیت ارائه دسترسی متصدی حمل و نقل به پایگاه داده و کیفیت ارائه خدمات مربوط به تامین این دسترسی، ضبط نماید؛

۵-۱-۴- امور تعمیر و نگهداری در ارتباط با پشتیبانی فنی و اعمال تغییرات در کار پایگاه داده را به انجام برساند. در طول دوره انجام امور مذکور، دسترسی متصدی حمل و نقل به پایگاه داده ممکن است متوقف شود؛

۶-۱-۴- چنانچه موجودی حساب شخصی متصدی حمل و نقل صفر یا منفی شود، دسترسی متصدی حمل و نقل به پایگاه داده را تا لحظه شارژ حساب شخصی توسط متصدی حمل و نقل، متوقف نماید.

۷-۱-۴- نسبت به ارائه و حفظ دسترسی به پایگاه داده هرگونه اقدامی اتخاذ نماید. اعمال فوق الذکر نباید با قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران و این مقررات مغایرت داشته باشند.

۸-۱-۴- دسترسی متصدی حمل و نقل به اپلیکیشن تلفن همراه " TAXSEE Driver" یا پایگاه داده را به هر دلیل منطقی، متوقف یا قطع نماید.

۲-۴- سامانه‌ی ماکسیم موظف است:

۱-۲-۴- دسترسی به پایگاه داده را برای متصدی حمل و نقل فراهم نماید و کارایی و عملکرد مطلوب پایگاه داده، و همچنین استمرار دسترسی متصدی حمل و نقل به پایگاه داده را تامین نماید؛ به جز در شرایط سامانه فنی برنامه ریزی شده ، اعمال تغییرات در کار پایگاه داده، و همچنین در شرایط خرابی.

۲-۲-۴- حق استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه مورد نیاز جهت دسترسی به پایگاه داده را به متصدی حمل و نقل ارائه نماید؛

۳-۲-۴- پرداخت‌های متصدی حمل و نقل را به موقع در حساب شخصی وی منظور نماید.

۴-۲-۴- هر گونه تلاش‌برای دسترسی غیر مجاز به اطلاعات ارائه شده توسط متصدی حمل و نقل، و/یا انتقال آنها به اشخاص ثالثی که ارتباطی مستقیم با روابط حقوقی طرفین ندارند، را در موقع خود شناسایی و از آن جلوگیری نماید.

۵-۲-۴- اطلاعات مربوط به متصدی حمل و نقل را بدون موافقت وی تغییر ندهد یا ویرایش ننماید.

۳-۴- متصدی حمل و نقل حق دارد:

۱-۳-۴- مطابق با شرایط مقررات حاضر ارائه دسترسی به پایگاه داده با کیفیت مطلوب، از ‌جمله خدمات مشاوره ای و فنی، را از سامانه‌ی ماکسیم مطالبه نماید.

۲-۳-۴- استفاده از پایگاه داده به شیوه ای که در این سند مشخص شده است.

۳-۳-۴- از سامانه ماکسیم درخواست کند تا نسبت به برطرف کردن فوری هرگونه مشکل یا محدودیت در استفاده از پایگاه داده، اقدام کند.

۴-۳-۴- کشف و اقدام به موقع در رابطه با هرگونه دسترسی غیرمجاز به داده‌های متصدی حمل و نقل و / یا انتقال این داده‌ها به اشخاص ثالث که رابطه‌ی حقوقی با طرفین قرارداد ندارند.

۴-۴- متصدی حمل و نقل موظف است:

۱-۴-۴- سفارش پذیرفته شده جهت انجام را مطابق با شرایط آن به انجام برساند؛

۲-۴-۴- هزینه خدمات ارائه شده مربوط به تامین دسترسی به پایگاه داده را به مقدار مشخص شده توسط مقررات حاضر، پرداخت نماید؛

۳-۴-۴- چنانچه سامانه‌ی ماکسیم به دلیل کیفیت نامطلوب خدمات ارائه شده توسط متصدی حمل و نقل (کارمندان و/یا پیمانکاران متصدی حمل و نقل) به سفارش دهندگان، پرداختهایی به نفع مشتری انجام دهد، متصدی حمل و نقل موظف است خسارات وارد آمده به سامانه‌ی ماکسیم را در این رابطه جبران نماید. جبران مذکور از طریق کسر وجه از حساب شخصی متصدی حمل و نقل انجام می‌پذیرد. در صورت ناکافی بودن وجوه واریزی طی دوره مالی، کسور جریمه‌ای به عنوان بدهی‌های متصدی حمل و نقل محسوب می‌شوند و در زمان شارژ حساب شخصی توسط متصدی حمل و نقل فورا کسر می‌گردند. کیفیت نامطلوب خدمات ارائه شده توسط متصدی حمل و نقل به وسیله نتایج بررسی‌های انجام شده توسط همکاران سامانه‌ی ماکسیم و بر اساس نتایج تماس‌های سفارش دهندگان که نتایجشان از طریق یادداشت‌های کاری ایجاد شده در مجموعه نرم افزاری و سخت افزاری سامانه‌ی ماکسیم تشکیل می‌شوند، تایید می‌گردند.

۴-۴-۴- فورا سامانه‌ی ماکسیم را در مورد تغییر اطلاعات ثبتی خود که در زمان عقد قرارداد اعطای امتیاز به سامانه‌ی ماکسیم ارائه داده بود، و همچنین در مورد بوجود آمدن شرایطی که انجام سفارش‌ها را غیر ممکن می‌سازند، مطلع نماید.

۵- ضوابط تعیین هزینه سفارش

۱-۵- هزینه سفارش توسط دارنده شخصی مجوز تعیین می‌گردد.

۲-۵- متصدی حمل و نقل اطلاعات مربوط به تعرفه‌های مورد استفاده خود را برای سامانه‌ی ماکسیم ارسال می‌نماید. سامانه‌ی ماکسیم نیز بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط متصدی حمل و نقل و با احتساب شاخصه های هر سفارش مشخص، هزینه سفارش را محاسبه می‌کند.

۳-۵- در زمان انجام تسویه حساب غیر نقدی میان مشتری و راننده، سامانه‌ی ماکسیم به عنوان نماینده عامل از طرف و به حساب راننده، وجوه را از مشتری دریافت می‌کند و آنها را به حساب شخصی راننده واریز می‌نماید. سامانه‌ی ماکسیم وظایف نماینده راننده را تنها در موارد مربوط به دریافت وجوه از مشتری بر عهده می‌گیرد و سایر حقوق و وظایف راننده را بر عهده ندارد.

۶- هزینه حق امتیاز سامانه‌ی ماکسیم و ضوابط تسویه حساب

۱-۶- میزان  حق امتیاز پرداختی به سامانه‌ی ماکسیم برای ارائه دسترسی به پایگاه داده به صورت کسورات درصدی از درآمد (عایدی) متصدی حمل و نقل تعیین می‌گردد.

۲-۶- میزان  حق امتیاز پرداختی به سامانه‌ی ماکسیم ، برای هر سفارش موجود در پایگاه داده به نحو جداگانه حساب می‌شود.

۳-۶- میزان  حق امتیاز می‌تواند توسط سامانه‌ی ماکسیم طی دوره فعالیت‌های تبلیغاتی کاهش یابد. در این صورت، کاهش مبلغ حق امتیاز به منزله تخفیف ارائه شده از طرف سامانه‌ی ماکسیم است. مقدار تخفیف و همچنین ضوابط دریافت آن به وسیله شرایط فعالیت تبلیغاتی مربوطه تعیین می‌گردد.

۴-۶- میزان حق امتیاز پرداختی به سامانه‌ی ماکسیم می‌تواند به صورت یک طرفه از طریق اعمال تغییرات در مقررات حاضر و انتشار تغییرات اعمال شده بر روی سایت https://www.taximaxim.ir انجام پذیرد. تغییر مقدار حق امتیاز از طریق اپلیکیشن تلفن همراه به اطلاع دارنده فرعی حق امتیاز می رسد.

۵-۶- پرداخت حق امتیاز، بر اساس سیستم پیش‌پرداخت و از طریق واریز وجه توسط متصدی حمل و نقل به حساب شخصی خود صورت می‌گیرد؛ مقدار وجه مستقلا توسط متصدی حمل و نقل تعیین می‌گردد.

۶-۶- هزینه خدمات، از طریق کسر وجه از حساب شخصی متصدی حمل و نقل به مقدار میزان  حق امتیاز و در زمانی که متصدی حمل و نقل سفارش را جهت انجام بپذیرد، پرداخت می‌گردد.

۷-۶- شارژ حساب شخصی از طریق واریز پیش‌پرداخت‌ها به وسیله کارت‌های بانکی، از طریق پایانه‌های خودکار بانکی، انتقال وجوه به حساب بانکی یا واریز وجوه نقد به باجه سامانه‌ی ماکسیم ، انجام می‌پذیرد.

۸-۶- سامانه ماکسیم نماینده مجوز گیرنده فرعی در دریافت پرداخت های مشتری از طریق اینترنت و دیگر شیوه های پرداخت الکترونیک است. در صورتی که مشتری از طریق نرم افزار مشتریان در تلفن همراه یا از طریق وب سایت https://taximaxim.ir/ سفارش خود را ثبت کند، سامانه ماکسیم در این زمینه ذی نفع نیست و بدین ترتیب سودی از پرداخت های مشتری دریافت نمی نماید. پرداخت الکترونیکی برای یک سفر از کارت بانکی مشتری کسر شده و به حساب شخصی مجوزگیرنده فرعی که در ماکسیم افتتاح شده واریز می گردد. سامانه ماکسیم برای دریافت هزینه از مشتری از مجوز گیرنده فرعی مبلغی دریافت نمی نماید.

۱-۸-۶- در صورت پذیرش سفارش مشتری از طریق تلفن، سامانه ماکسیم مبلغی از وجه دریافت شده از مشتری را بابت ثبت سفارش در سامانه نرم افزاری-اطلاعاتی طبق پیوست توافقنامه حاضر به نفع خود کسر می‌کند. این وجه به طور کامل درآمد سامانه است. مشتری برای پرداخت هزینه ثبت سفارش به مجوزگیرنده فرعی باید از روش های پرداخت تعریف شده فی ما بین مشتری و متصدی حمل و نقل استفاده کند. سامانه ماکسیم به طور کامل این وجوه را از حساب شخصی مجوز گیرنده کسر خواهد کرد.

۹-۶- مجوز گیرنده فرعی محصول ماکسیم (سامانه ماکسیم) را تبلیغ کرده و در رابطه با مشتری ماکسیم متصدی است. در جریان این رابطه، مجوز گیرنده فرعی متعهد می‌شود که خدماتی را مجانا و یا با قیمت کاهش یافته به هزینه ماکسیم ارائه دهد. هزینه این خدمات به حساب شخصی مجوز گیرنده فرعی در سایت ماکسیم واریز می گردد.

۱۰-۶- ماکسیم ارائه کننده خدمات اطلاعاتی و ارائه کننده لیسانس به مجوز گیرنده فرعی برای دسترسی به پایگاه داده سفارش‌ها است. هزینه های این لیسانس از حساب شخصی مجوز گیرنده فرعی که در سایت ماکسیم ایجاد شده کسر می گردد.

۱۱-۶- تراز مثبت حساب شخصی مجوز گیرنده فرعی به منزله بدهی ماکسیم به وی است.

۱۲-۶- تراز منفی حساب شخصی مجوز گیرنده فرعی به منزله بدهی وی به ماکسیم برای خدماتی است که ماکسیم ارائه داده است.

۱۳-۶- مجوز گیرنده فرعی می تواند با ارائه درخواستی الکترونیکی تقاضای پرداخت بدهی های خود را نماید؛ اطلاعات بانکی کارت بانکی در برنامه موبایلی تاکسی درایور درج شده است.

۱۴-۶- مجوز گیرنده فرعی یک شخصیت حقوقی مستقل بوده و خود به تنهایی و به طور کامل نسبت به مسائل مربوط به مالیات و بیمه مسئولیت دارد

۷- مسئولیت‌های طرفین

۱-۷- مسئولیت‌های سامانه‌ی ماکسیم :

۱-۱-۷- سامانه‌ی ماکسیم مسئولیت انجام وظایف خود را مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

۲-۱-۷- سامانه‌ی ماکسیم در قبال قطعی‌های کلی یا جزئی دسترسی متصدی حمل و نقل به پایگاه داده که مربوط به تعویض تجهیزات، نرم افزارها یا انجام دیگر امور تعمیر و نگهداری هستند (که این امور به دلیل ضرورت حفظ کارایی و توسعه تجهیزات فنی سامانه‌ی ماکسیم ایجاد شده اند) ، مسئول نیست.

۳-۱-۷- سامانه‌ی ماکسیم نسبت به وقفه در دسترسی متصدی حمل و نقل به پایگاه داده در صورتی که این وقفه به دلیل نقص فنی نرم افزار یا سخت افزاری که متعلق به سامانه‌ی ماکسیم نیست به وجود آمده، مسئولیتی ندارد.

۴-۱-۷- سامانه‌ی ماکسیم نسبت به خسارات و عایدات از دست رفته ای را که توسط متصدی حمل و نقل در نتیجه استفاده وی از پایگاه داده به بار آمده اند، مسئولیتی ندارد.

۵-۱-۷- سامانه‌ی ماکسیم نسبت به خسارتی که توسط متصدی حمل و نقل در نتیجه استفاده وی از پایگاه داده به اشخاص ثالث وارد آمده است، مسئولیتی ندارد.

۶-۱-۷-  سامانه‌ی ماکسیم نسبت به داشتن اعتبار یا اصالت گواهینامه رانندگی رانندگان متصدی حمل و نقل و دیگر مدارک قانونی مورد نیاز مسئولیتی ندارد.  چنانچه مدت اعتبار مدارک متصدی حمل و نقل به پایان برسد، راننده مسئول تمدید به‌موقع اعتبار آن‌ها است. 

۲-۷- مسئولیت‌های متصدی حمل و نقل:

۱-۲-۷- متصدی حمل و نقل مسئولیت انجام وظایفی را که بر عهده گرفته است مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران، بر عهده دارد.

۲-۲-۷- متصدی حمل و نقل شخصا در برابر شخص مشتری در قبال انجام مطلوب این سفارش و همچنین هرگونه خسارت وارده بر این شخص توسط اعمال کاربر، مسئول است.

۳-۲-۷- متصدی حمل و نقل در قبال خسارت وارده بر اشخاص ثالث چه در ارتباط با انجام سفارش و چه به خاطر اعمالی که به انجام سفارش مربوط نمی‌شوند، مسئول است. سامانه‌ی ماکسیم می‌تواند با هدف حل و فصل سریع‌تر مناقشات به عنوان واسطه ای میان متصدی حمل و نقل و شخص مشتری قرار گیرد.

۴-۲-۷- متصدی حمل و نقل باید دارای شرایط زیر باشد:

الف- تابعیت جمهوری اسلامی ایران و یا پروانه کار برای اتباع خارجی

ب- دارا بودن گواهی سوءپیشینه موثر کیفری معتبر یا دارا بودن استعلام صلاحیت از اداره اماکن

پ- دارا بودن گواهینامه رانندگی متناسب با نوع وسیله نقلیه

ت- گواهی عدم اعتیاد

سامانه ماکسیم، در برابر عدم رعایت هر یا هیچ یک از موارد فوق توسط متصدی حمل و نقل، هیچ مسئولیتی ندارد.

۵-۲-۷- متصدی حمل و نقل شخصاً مسئولیت رعایت کلیه مقررات راهنمایی و رانندگی، از جمله داشتن گواهینامه معتبر رانندگی و تمدید به‌موقع آن را بر عهده دارد. همچنین متعهد می شود موارد زیر را رعایت کند:

الف- رعایت سن فرسودگی مطابق ضوابط خودورهای شخصی

ب- دارا بودن گواهی معاینه فنی خودرو معتبر

ت- دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث معتبر با رعایت پوشش بیمه ای مشابه آژانس ها

ث- همخوانی شماره پلاک وسیله نقلیه و استان محل فعالیت

سامانه ماکسیم، در برابر عدم رعایت هر یا هیچ یک از موارد فوق توسط متصدی حمل و نقل، هیچ مسئولیتی ندارد.

۶-۲-۷- موارد زیر از مصادیق تخلفات قانون نظام صنفی تلقی شده و تنها متصدی حمل و نقل در قبال آنها مسئول است:

الف- پیاده کردن مسافر پیش از رسیدن به مقصد

ب- عدم رعایت هزینه جابه جایی اعلامی به مسافر

پ- استفاده از وسیله نقلیه غیر از وسیله نقلیه ثبت نامی

ت- در اختیار دادن وسیله نقلیه ثبت شده به شخص ثالث

۸- شرایط ویژه و استثنائات مسئولیت ها

۱-۸- متصدی حمل و نقل با پذیرش شرایط آیین نامه حاضر، آگاهی می‌یابد که اطلاعاتی که در چهارچوب انجام این مراتب به آنها دسترسی یافته است، مستقلانه توسط وی، در جهت منافع وی و با مسئولیت وی مورد استفاده قرار می‌گیرند. متصدی حمل و نقل آگاهی یافته است که در صورت استفاده وی از اطلاعات با اهداف تجاری، وی باید به صورت مستقل و به عنوان موسسه ای انفرادی ثبت‌نام نماید یا در قالب شخصی حقوقی فعالیت نماید؛ همچنین الزامات قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران را نیز رعایت نماید.

۲-۸- سامانه‌ی ماکسیم هیچگونه وظایف مربوط به جبران خسارت، از‌جمله عدم النفع و منافع ممکن الحصولی را که توسط متصدی حمل و نقل به اشخاص ثالث وارده آمده‌اند، را بر عهده نمی‌گیرد.

۳-۸- سامانه‌ی ماکسیم ، در برابر متصدی حمل و نقل در قبال هیچ‌یک از اعمال اشخاص ثالث که در نتیجه آنها به متصدی حمل و نقل خسارتی وارد آمده باشد، از جمله عدم النفع و منافع ممکن الحصول، مسئول نیست.

۹- شرایط فورس ماژور

۱-۹- حوادث غیر مترقبه، عامل سلب مسئولیت‌های طرفین می‌باشند. در اهداف توافقنامه حاضر منظور از حوادث غیر مترقبه، شرایطی است که در نظام حقوقی ایران تشریح شده اند.

۲-۹- طرفی که تحت تاثیر حوادث قهری قرار گرفته است، موظف است سریعا به صورت کتبی (از‌جمله از طریق فکس) طرف دیگر را در مورد بوجود آمدن حادثه قهری، نوع و طول مدت احتمالی آن، و همچنین در مورد اینکه دقیقا مانع انجام چه وظایفی می‌شود، مطلع نماید.

۳-۹- چنانچه طرفی که تحت تاثیر شرایط غیر منتظره قرارگرفته است، طرف دیگر را به صورت کتبی یا از طریق ایمیل آگاه ننماید، پس از آن نیز نمی‌تواند به حادثه غیر مترقبه به عنوان مبنایی برای سلب مسئولیت‌های خود استناد نماید.

۱۰- سیاست پردازش و استفاده از داده شخصی متصدی حمل و نقل

۱-۱۰- ماکسیم اطلاعات شخصی کاربران را خود را بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در قوانین و مقررات مربوط ایران، این توافقنامه اعطای امتیاز و سیاست حفظ حریم خصوصی جهت استفاده نرم افزار TAXSEE که در لینکhttps://taximaxim.ir/term/policy-driver/ قرار دارد، جمع آوری و پردازش می‌کند.

۱۱- مالکیت فکری

۱-۱۱- متصدی حمل و نقل، حقی محدود جهت استفاده از نام تجاری "سامانه درخواست خودرو ماکسیم" و همچنین نشان تجاری ®Maxim با هدف گسترش تبلیغات شیوه‌های سفارش را کسب می کند.

۲-۱۱- متصدی حمل و نقل حق دارد به صورتی مستقل فعالیت‌هایی را در جهت انتشار (تبلیغات) شماره تلفن و دیگر روش‌های ثبت سفارش از ‌جمله از طریق قراردادن تبلیغات بر روی وسایل جا به جایی  متصدی حمل و نقل، به انجام برساند. در این خصوص مسئولیت مطابقت تبلیغات (از جمله محتوا و انتشار آن) با الزامات و مقررات قوانین جاری، بر عهده متصدی حمل و نقل است.